Nau Ivanow. Espai de residències d’arts escèniques

Companyies residents

Introducció

Acollim diverses companyies per dur a terme un seguit d’accions que en facilitin el seu creixement. L’objectiu és afavorir un treball sense pressió, flexible i amb el compromís d’oferir les eines necessàries per fer el pas cap a la professionalització.

Durant la residència, la companyia tindrà un acompanyament que li permetrà obrir portes als circuits internacionals. També podrà generar una relació directa amb els projectes de territori que desenvolupem i crear sinergies amb altres companyies i col·lectius, tant locals com d’arreu del món. Mitjançant una convocatòria pública anual, les companyies seleccionades passaran a formar part de l’ecosistema Nau Ivanow i seran considerades companyies residents.

Si, per altra banda, vols fer ús puntual dels nostres espais per a un procés creatiu professional, pots sol·licitar-ho a través d’aquest formulari, et respondrem en un termini màxim de 2 setmanes.

Convocatòria per ser companyia resident

La convocatòria selecciona cada any dues companyies per ser residents a la Nau Ivanow i que tindran accés al programa d’acompanyament i residències que posa al centre la investigació i el treball de recerca, sense presses, sense contraprestació i sense l’obligatorietat d’haver d’encarar-se sempre a un resultat final.

Aquesta convocatòria s’adreça a companyies i col·lectius joves d’arts en viu professionals, o en vies d’inserir-se en la professionalització.

La convocatòria es va tancar el novembre de 2024.

La propera convocatòria s’obrirà a l’octubre de 2025.

Companyies residents

Fundación Mis Bragas
Companyia resident de 2020 a 2024

Històric

Seleccionades Beca DespertaLab

El Cicle de creació escènica Beca DespertaLab va ser impulsat per la Nau Ivanow i la Sala Atrium del 2012 al 2022. Aquesta beca tenia l’objectiu de donar suport a la creació teatral més recent i contribuir a l’entrada de les joves companyies a les xarxes professionals. Des del 2023, la beca passa a ser la convocatòria per ser companyia resident a la Nau, adquirint una nova mirada i amb l’objectiu de millorar l’acompanyament a les companyies. Una convocatòria que pren forma fruit de l’experiència assolida en els darrers anys i gràcies a les reflexions de les companyies que han estat seleccionades per a ser residents en d’altres edicions.

Històric Beca DespertaLab

2018

S’estableix el pont de la internacionalització amb Guadalajara (Mèxic) en les dues direccions.
A més de les dues companyies catalanes premiades, per primer cop una companyia catalana està en residència a Mèxic amb les mateixes condicions que ofereix el Cicle de creació escènica.

Goldilocks  – Júlia Barceló

2017

S’internacionalitza el projecte DespertaLab amb la incorporació d’una companyia mexicana al Cicle de creació escènica, amb les mateixes condicions que la resta de premiats.
El segon premiat declina el premi per problemes de calendari i el substitueix el projecte escènic d’Alícia Gorina.

Mafia
The Mamzelles Teatre
Watching Peeping Tom
Alícia Gorina

Juana Inés, paráfrasis de sí misma

Teatro Estudio TEES i Teatro Nómada de Jalisco, Mèxic

2016

2015

Passa a denominar-se DespertaLab, resultat de la fusió de la Beca Desperta de la Nau Ivanow i aPortada Comunicació i el cicle AtriumLab de la Sala Atrium.
S’incrementa el nombre d’obres amb un tercer premi.
S’ofereix un nou espai d’exhibició i totes les obres s’estrenen a la Sala Atrium.

2014

Primer any que es vincula el projecte AtriumLab de Sala Atrium amb la Beca Desperta, conjunta amb aPortada.
També és el primer any que s’incorpora un segon premi, que en aquesta edició es converteix en accèssit per problemes d’espai escènic.

2013

2012

Companyia Solitària – D’Aleix Aguilà amb Pol López i Pau Vinyals

2011

Neix el cicle Desperta amb l’estreta col·laboració de la consultoria de comunicació estratègica aPortada Comunicació. L’objectiu és crear una beca amb la voluntat de donar suport a la creació teatral més jove.
En aquell moment consistia en la cessió durant sis setmanes a mitja jornada d’una sala d’assaig i d’un espai de construcció d’escenografia. També vuit dies de presentació de l’obra al públic, distribuïts en dues setmanes de la temporada d’hivern de la Nau Ivanow.