La companyia resident a la Nau Ivanow, Los Escultores del Aire, tornen a oferir formació en format online (a través de Zoom) trimestral del 3 d’octubre al 19 de desembre. Els professors que impartiran els tallers seran Mai Rojas i Raffaella Crapio.
Els tallers estan dirigits a persones afins a les arts del moviment (dansa, teatre i circ), no es requereix formació prèvia.
LAB PROJECT TÉCNICA
“La pràctica s’ha de convertir en hàbit, aquest hàbit generarà destresa i amb el temps aquesta destresa serà un reflex.”
DESCRIPCIÓ
Una base tècnica sòlida potència i enforteix la intuïció creativa, portant-la a un terreny ferm, segur i professional. Un intèrpret sense tècnica és com un músic que només sap tocar d’oïda. La tècnica és una armilla salvavides per a quan la inspiració no ve en el nostre auxili i un aliat que garanteix minimitzar els riscos de lesió.
Aquest lab té com a objectiu elevar el nivell tècnic de l’estudiant. A través de la repetició treballarem sobre la gramàtica de el mim corporal i de la dansa contemporània. L’estudiant descobrirà com reforçar allò que intuïtivament coneix mitjançant el domini i control del seu instrument a el servei de l’acció.
METODOLOGIA
La classe començarà amb un escalfament que prepari l’instrument per a un treball físic de precisió.
Abordarem una sèrie d’escales i seqüències que permetran a l’estudiant desenvolupar la percepció sobre el seu cos i l’espai en què es mou.
CONTINGUT
Elements tècnics i interpretatius del mim corporal:
• Articulació de les diferents parts de el cos
• Trajectes progressius i dregressius
• Compensacions i restauracions
• Triples dissenys (rotacions, lateralitat i profunditats)
• Contrapesos (el cos en relació amb la gravetat / ús dramàtic de l’pes)
• Dinamorritmos (signes de puntuació d’una frase física / la intenció en el moviment)
• Causalitats (relació rítmica i dramàtica entre dos o més elements)
• Partitures físiques per a incorporar les eines adquirides
Elements tècnics i interpretatius de dansa contemporània:
• Floorwork
• Suspensions
• Equilibris
• Caigudes, entrades i sortides a terra
• Espirals
• Contracció i relaxació
• Elements acrobàtics
• Anàlisi de el moviment en l’espai
• Frases coreografies per a incorporar les eines adquirides
• Estiraments profunds per millorar la flexibilitat
DESCRIPCIÓ
Per què és important treballar repertori?
Treballar el repertori és la forma més eficient de mesurar el nostre nivell tècnic i interpretatiu. Per tot artista és imperatiu conèixer els pilars sobre els quals es basa el seu art.
Enfrontar-se a el repertori dels grans autors convida a l’intèrpret a voler evolucionar en la tècnica i en el control del seu instrument, al mateix temps que es nodreix d’obres ja tancades amb un contingut rodó en la seva construcció.
El repertori sempre serà un referent i un nord històric del nostre mapa creatiu, un llegat pel qual qualsevol professional ha de transitar.
METODOLOGIA
Com si d’una sala de cirurgia es tractés, dissecció peces de repertori de el mim corporal i la dansa contemporània.
Treballarem sobre les peces d’alguns dels principals exponents de segle XX i XXI com Etienne Decroux, Thomas Leabhart, Mats Ek i Pina bausch.
A cada classe ens centrarem en una peça de repertori i analitzarem de manera pràctica els principis dramatúrgics i estilístics sobre els quals va ser compostes l’obra.
L’estudiant serà capaç de memoritzar la partitura física, gestionar l’espai, entendre el recorregut emotiu de el personatge i explorar la forma en què aquest s’expressa a través de el moviment.
CONTINGUT
• La butaca de l’absent, Li toucher i El fuster d’Etienne Decroux
• La cadira i La taula de Thomas Leabhart / Steven Wasson
• El Fauno y El Viaje de Mai Rojas
• The apartment i Carmen de Mats Ek
• Le Sacre du Printemps de Pina Bausch
• Roses danst Roses d’Anne Teresa de Keersmaeker
• Mea culpa de Sidi Larbi Cherkaoui
• Do not look back de Carolyn Carlson
• Móviti Fermu de Raffaella Crapio
DECOMPTES
LA COMPANYIA