Iniciar un procés per al desenvolupament, la mobilitat i la circulació internacional dels projectes escènics ha de comptar amb una sèrie d’elements bàsics perquè sigui realment efectiu i sostenible.
D’una banda, disposar d’un projecte, o multiprojecte, que aprofiti totes les capacitats creatives i tècniques del nucli artístic i de l’organització. També, un relat artístic únic i diferenciat que ho defineixi de manera única. A més, la capacitat d’adaptar, projectes i estructura, als canvis i nous entorns. Finalment, un pla estratègic que disposi de manera estructurada objectius i accions pensades per anar “més lluny”.
Al taller analitzarem la manera d’optimitzar aquestes quatre condicions i introduirem les tècniques i els recursos disponibles per dissenyar un pla de desenvolupament i mobilitat.
Aquest pla comprendrà, un diagnòstic de les capacitats i barreres per al desenvolupament i la mobilitat, la definició i selecció de circuits nacionals i internacionals, i les accions i pràctiques més comunes per fer real la circulació dels projectes.
Durant el taller, els participants podran aplicar els coneixements adquirits als seus propis projectes i estructures de gestió, així obtindran un reforç a les campanyes de desenvolupament i circulació dels seus treballs.
El taller té per objectiu facilitar eines metodològiques i recursos per a que col·lectius i artistes de les arts escèniques puguin engegar per ells mateixos el desenvolupament dels seus projectes, ampliant els àmbits d’actuació i redefinint nous circuits de treball i de distribució.
El taller és principalment pràctic i proposa la metodologia pròpia “Rutes de Mobilitat i Internacionalització”, als projectes artístics i de gestió dels participants.
El taller proporciona als participants:
En els darrers anys s’han realitzat tallers similars a diferents Comunitats d’Espanya, Brasil, Colòmbia, Cabo Verde, Portugal. El perfil de les organitzacions que els han acollit han estat:
En cadascun dels apartats s’inclouran treballs pràctics, d’aplicació en els projectes dels participants. Es facilitaran plantilles per a facilitar l’execució dels treballs.
Dilluns 12, dimecres 14 i divendres 16 de setembre de 10 a 14h
Nau Ivanow
Preu: 100€
Inscripcions obertes fins al 8 de setembre
Places limitades
Web professional: www.tonigonzalezbcn.com
Twitter: @tonigonzalezbcn
Facebook: tonigonzalezbcn
LinkedIn: tonigonzalez
Consultor per a la mobilitat artística, la internacionalització i el desenvolupament estratègic dels projectes de les arts escèniques i musicals. Trenta anys d’experiència al sector cultural l’acrediten com a mentor d’organitzacions artístiques i creatives. En els deu anys d’activitat com a consultor, ha assessorat al voltant de cent projectes a Espanya, Europa i Amèrica Llatina. Fruit d’aquesta pràctica, ha construït una base de coneixement extensa, multidisciplinar i globalitzada, única per al desenvolupament sostenible dels projectes creatius.
De formació és enginyer industrial i actor. Està homologat com consultor per ICEX-Next (España Exportación e Inversiones), IVACE (Instituto Valenciano de Competitividad Empresarial) i acreditat pel programa “Consultoria Cultura” de de ICEC (Institut Català de les Empreses Culturals). Ha estat per dos períodes (2022-2014 i 2006-1999) membre de la Junta Directiva de IETM (International Network for Contemporary Performing Arts). També, expert avaluador de projectes del programa “Europa Creativa” i “Horizon Europe” de la Comissió Europea, vicepresident de la “Associació de Professionals de la Gestió Cultural de Catalunya” y cofundador y vicepresident de la xarxa internacional de fires d’espectacles “EurAm Bourse”.
Realitza tutories de mobilitat, internacionalització i transformació del model de negoci a empreses i organitzacions artístiques, d’entre altres: “Auditorio de Tenerife”, “Nau Ivanow”, “db Dansa”, “Kukai Dantza”, “Asociación profesionales de la danza del País Vasco”, “La Petita Malumaluga”, “Viu el Teatre”, etc.
També realitza tallers de formació en la mobilitat artística i la internacionalització a España (Madrid, Barcelona, Bilbao, Valencia, San Sebastián, Sevilla), Brasil, Portugal, Mèxic, Colòmbia i Cap Verd. Ha desenvolupat la metodologia “Rutes d’Internacionalització”, per al diagnòstic i pla d’internacionalització de les empreses de las arts en viu.
Es professor i comunicador sobre gestió de la cultura, internacionalització i polítiques culturals a prestigiosos esdeveniments artístics i en mitjans professionals del sector de la cultura. Aquesta activitat la du a terme a Europa i Amèrica Llatina utilitzant indistintament la llengua castellana, catalana i anglesa. Publica quinzenalment el podcast “Mentor Cultural” i articles al seu blog.
Ha treballat per a diferents projectes artístics i culturals, companyies i institucions. Entre d’altres: “ENICPA – European Network of Information Centres for Performing Arts”, ha estat membre de la direcció de la “Feria Internacional de Teatro y Danza de Huesca”, de les edicions de Barcelona, Galicia y Madrid de “mov_s” (Espacio Internacional para el Intercambio de la Danza) i comissari del programa “Gestión Teatros Internacionales” de la “Red de Teatros Públicos de España”.
Anteriorment ha estat director artístic del festival “Barcelona Arts de Carrer” i “Mixtur_Arts” dins les festes de “La Mercè” de Barcelona, director artístic de la Cavalcada dels Reis Mags de Barcelona, coordinador del projecte “NAUMON” de la Fura dels Baus y, durant vuit anys, membre de l’equip de direcció de la Fira de Teatre de Tàrrega.
Realitza estudis sobre polítiques culturals internacionals i bones pràctiques en la gestió de projectes artístics (la majoria d’informes es poden descarregar aquí). Entre els darrers estudis figuren: “Mapa de recursos para la internacionalización de las artes escénicas – MARI” para “FAETEDA – Federación estatal de empresas de artes escénicas” (2013); “Estudis d’impacte festivals de cultura popular (festa major de Vilafranca del Penedès, festa major de Banyoles, Aquelarre de Cervera, Falles d’Isil, Processó de Verges, festa de l’arròs de Deltebre)” (del 2012 al 2015);; “Plan estratégico de internacionalización del teatro Vasco” (2010); “Teatros en Londres, Berlín y Holanda” (3 publicacions, 2007, 2008, 2009); “El context polític i legal del finançament privat a la cultura a Canadà y Quebec” (2007); “Els Consells de les Arts a Europa” (4 informes: Anglaterra, Escòcia, Finlàndia i Holanda (2008); “El National Trust a Anglaterra” (2006); “Pràctiques i models de suport a la creació de las arts escèniques a Europa” (2005), etc.
També ha estat, durant vuit anys, professor d’actors al “Estudi Nancy Tuñón” de Barcelona.
Durant deu anys va compaginar l’activitat al sector cultural amb la d’enginyer industrial per a “Institut Català d’Energia” de la Generalitat de Catalunya, com assessor especialista en noves tecnologies per a l’estalvi d’energia a la industria.