La Nau Ivanow, a través de la seva beca Desperta, en col·laboració amb aPortada, i la Sala Atrium, mitjançant el cicle Atrium Lab, s’uneixen per transformar-los conjuntament en la primera edició del Cicle de creació escènica DespertaLab (AtriumIvanow) amb l’objectiu de donar suport a la creació teatral més activa i emergent. A través d’aquest cicle, es posa a l’abast dels artistes i companyies l’espai i les condicions tècniques adients per a la creació, la producció, la comunicació-difusió i l’exhibició d’una obra teatral.
De l’11 de juny al 19 de juliol es podran veure a la Sala Atrium els espectacles guanyadors de l’edició 2015.
1r Premi: LA PISTA
Del 25 de juny al 5 de juliol
De dimarts a dissabte a les 21 h Diumenge a les 19 h
Cia. Menú Teatral
Suport a la creació: Nau Ivanow, Sala Atrium i aPortada
Autor: Jaume Viñas
Direcció: David Maqueda
Intèrprets: Aïda Bellet, Boris Cartes, Oriol Escalé, Oriol Guillem, Marc Joy, David Maqueda, Marina Mulet, Núria M. Montes, Joana Sureda
Espai sonor: Cristina Martínez
Moviment: Amanda Rubio
Escenografia i vestuari: Tània Gumbau
Producció: Teatre Gaudí
En un entorn de crisi trepidant, les necessitats no cobertes són les bàsiques: menjar i un lloc on poder dormir. Moltes persones, al Mississipí dels anys 30, sense res i sense cap tipus d’ajuda del govern, intenten sobreviure.
En aquest entorn, una perversió més, una nova manera de fer diners es converteix en el nou divertiment de la societat: les maratons de ball. Durant setmanes els concursants hauran de ballar sense parar, només descansant 15 minuts cada hora. Fins que caiguin rendits.
La proposta neix de l’impacte que produeix en la companyia They shoot horse, don’t they? (Danzad, danzad, malditos), de Sydney Pollak, filmada als anys 70 i que reflecteix la crisi del crac del 29 als Estats Units. Els va impactar la seva brutal actualitat i els va impressionar com una situació, aparentment tan llunyana per temps i localització geogràfica, podia ser tan propera i hi podien trobar tantes similituds amb la crisi i la societat actual.