Nau Ivanow. Espai de residències d’arts escèniques

La companyia resident a la Nau, L△ST, ha realitzat una residència internacional d’un mes a Brescia

Com sempre diem, la internacionalització és una peça clau per al desenvolupament dels projectes. Des de la Nau Ivanow, treballem per establir connexions amb centres de tot el món per poder intercanviar metodologies de treball i enviar i rebre companyies perquè desenvolupin els seus projectes.

En el marc del projecte europeu Crushing Borders del qual som membres, la companyia resident a la Nau, L△ST, ha realitzat una residència internacional d’un mes a I.DRA. (Independent Drama Residence), fàbrica de creació i centre d’arts escèniques situat a Brescia (Itàlia). Allà han realitzat tasques d’investigació per al seu projecte Pygmalion’s Death, un assaig escènic sobre la representació de la dona artista en la Història de l’Art dels últims 600 anys.

Durant aquestes tres setmanes han estat elaborant concepte, discurs, dispositiu i  dramatúrgia de la peça, mentre es nodreixen de l’entorn artístic, museístic i acadèmic de la ciutat. 

La fàbrica ha posat a la seva disposició les seves infraestructures: un espai teatral, un espai de coworking i una infraestructura tècnica ideal per realitzar i desenvolupar la feina. A final de la residència, la companyia ha estat convidada a presentar i discutir els aspectes que guien la seva visió artística, interessada en la hibridació amb les arts plàstiques, i el procés concret d’aquests dies.

L’equip d’I.DRA els ha facilitat la interacció amb agents culturals de la zona: els contactes per accedir a la Pinacoteca Tosio Martinengo i al Museo di Santa Giulia, així com a l’exposició Donne nell’Arte, espais de gran interès per la seva investigació. 

A més, han pogut elaborar una sessió de discussió amb els estudiants d’Història de l’art de la Università Cattolica del Sacro Cuore de Brescia, en la que, a partir de dinàmiques grupals, s’ha obert un debat sobre la dona artista i sobre la mirada canònica i hegemònica que hi ha sobre la figura de la dona en l’art. 

Per una altra banda, han obert converses amb Viva Vittoria, col·lectiu de dones que treballen a partir de l’elaboració d’instal·lacions tèxtils per reivindicar diverses lluites polítiques i socials, i poder desenvolupar un projecte conjunt per al 2023, any en el qual Brescia serà considerada capital italiana de la cultura.

A la tardor, rebrem una companyia provinent d’I.DRA. per seguir amb aquest intercanvi entre centres de creació.