Nau Ivanow. Espai de residències d’arts escèniques

‘Mi relación con la comida’

‘Mi relación con la comida’, d’Angélica Liddell
Del 24 al 28 de març
Sala Abaco
De dimecres a dissabte, 21.15h
ATENCIÓ, CANVI D’HORA: Diumenge, 19.45h

Entrada 12€
Amics de la Nau Ivanow 9€
‘Mi relación con la comida’, d’Angelica Liddell

Autora: Angélica Liddell
Actors: Sonia Espinosa y Pau de Nut
Disseny d’il·luminació: Javier Muñoz
Construcció calavera: Sole & Deivid
Espai escènic: Sonia Espinosa y Pau de Nut
Espai sonor: Pau de Nut
Fotografia: Marc Pociello
Disseny gràfic: Quique Culebras
Cartell: Pau de Nut
Producció: Nipa Pipas
Regidoria: Astrid Corral
Ajudant de direcció: Adeline Flaun
Direcció: Pau de Nut


SINOPSI
L
a brutal confrontació entre riquesa i pobresa, entre luxe i misèria, i la relació de forces que operen en aquest binomi està plasmada amb una lucidesa impecable a Mi relación con la comida. Es tracta d’una anàlisi sociopolítica en forma de monòleg femení brillant i descarnat del present moment històric en el qual el menjar, com a necessitat primària, és posat sobre la taula del forense per a descobrir com a través d’ella es transmeten valors de classe, rols i es contagien ideologies i discursos


Una anàlisi en primera persona que no pot deixar indiferent ningú atesa l’agudesa hipodèrmica de les seves conclusions, la clarividència amb la qual aixeca el vel i mostra una estructura social, política i econòmica que genera desigualtat i dolor. El públic contemplarà aquesta estructura, observarà quin paper hi ocupa i assumirà una posició vital. Aquesta decisió, aquest posicionament, forma part de les conclusions del mateix espectador. No s’alliçona ningú. Es mostra l’esquelet d’un sistema de relacions humanes caníbal i cruel.


Angélica Liddel és, potser, la veu contemporània més preocupada per la desigualtat social i econòmica que caracteritza un món regit per sistemes polítics que permeten la convivència del luxe al costat de la misèria, i és aquesta la justificació primera i última que ens duu a l’acció d’encarnar el seu text Mi relación con la comida (XIII Premi SGAE de Teatre 2004) en els nostres propis cossos i mostrar-lo al món. Descarnadament. Sí. El text s’articula en un monòleg per a una
actriu al llarg d’una sèrie d’episodis (tot i l’únic acte en què està escrit).


Són les nostres pròpies necessitats, els nostres impulsos, moguts i gestats per un sentit de responsabilitat cap a l’espècie, és la nostra veu que s’amplifica en les paraules de Liddell i per això volem recuperar les nostres paraules a través del seu text. Volem dir-li al món el que ens sembla el món. El teatre ens dóna la possibilitat de dur a terme aquest desig, de satisfer aquesta necessitat.

Pau de Nut

Durada: 70 min. aprox.
Venda d’entrades:
Telentrada i 1h abans a taquilla

[dossier

[©Foto Angélica Liddel: Javier Marquerie per a la revista Meta