
Dins del projecte Escena en Joc, la Nau acull dues funcions escolars del circuit de la Xarxa de Teatres Alternatius de l’obra Bipedestrucción i el taller “Construcció d’una quimera en moviment” de la companyia Disiden.cia.
Dilluns 24
9:30–11:00 · Taller per a 6è de Primària de l’Escola L’Estel
Dimarts 25
10:30 · Espectacle + col·loqui per a 6è de l’Escola L’Estel i 1r d’ESO de l’Institut Dolors Aleu
13:00 · Espectacle + col·loqui per a 1r d’ESO de l’Institut Dolors Aleu
Bipedestrucción és una dansa per a qualsevol ésser. Una reivindicació monstruosa, absurda i desinhibida dels cossos. Permetre’s, avui, ser qualsevol.
Dos éssers arriben d’un altre univers i busquen quina és la manera autèntica de moure’s per la Terra. L’única forma de seguir caminant serà recolzant-se, més enllà dels dos peus, en les amistats i en la construcció de comunitat.
Un espectacle familiar de dansa contemporània amb consciència LGTBIAQ+. Un joc des de l’humor en la recerca del qui soc? què vull ser?
Direcció i coreografia: Disiden.Cía
Intèrprets: Martín Los Arcos i Marcia Vázquez
Disseny sonor: Evil Kate
Vestuari: Laura Merchán
Il·luminació: Eder Echaide
Tècnics d’il·luminació: Daniel Marín i Violeta Martínez
Escenografia: Ghislaine Verano
Assessorament extern: Ánxela Blanco i Alfredo Rodríguez
Vídeo: Iker Oiz
Amb el suport de: Govern de Navarra (residències DNA), AC/E (residències A Casa Vella i MASDANZA)
Col·laboren: Teatro Sit Cuyás, Centre d’Art Contemporani d’Huarte, Ajuntaments d’Ansoain i Etxarri Aranatz, Festival Desfoga, Centre La Fontana de Lleó i CRAC Espacio Único.
Disiden.Cia és un col·lectiu format per Martín Los Arcos i Marcia Vázquez, ballarines de Pamplona i Vigo. Coincideixen en la seva formació en dansa contemporània a La Faktoria Choreographic Centre, formant part de la 3a generació (2020/2021).
Estrenen la seva primera peça, Bipedestrucción, dins del programa DNA 2024. L’obra ha estat seleccionada el 2025 per la Xarxa de Teatres Alternatius, el Circuit Sendaberri i la Feira Ibérica de Teatro de Fundão.
El col·lectiu treballa des d’un enfocament que qüestiona les formes —dancístiques, de gènere i formals— per obrir l’ull crític a través de la dansa i, quan és possible, de l’humor.
A més, desenvolupen un pla de mediació específic per a infants i adolescents en escoles i instituts: activitats expandides centrades en la recerca de la identitat mitjançant la dansa i el moviment, generant així nous públics per a les arts escèniques.
