Juana Inés: paráfrasis de sí misma – Teatro Nómada i Teatro Estudio (TEES)

Juana Inés: paráfrasis de sí misma és un espectacle multidisciplinari que se submergeix en la vida, obra i passió de l’aclamada desena musa Sor Juana Inés de la Cruz. Les companyies mexicanes Teatro Estudio (TEES) i Teatro Nómada, construeixen una peça plena d’evocacions i textos acompanyats per la música i la dansa tradicional mexicana. Al ritme del son jarocho, acompanyarem a Juana Inés en un vertiginós viatge eròtic i sensorial sobre la condició de ser dona en diferents temps i en diferents llocs.
  • Guanyadora de la Primera Beca DespertaLab Internacional de la Nau Ivanow i la Secretaria de Cultura de Jalisco.
  • Projecte recolzat pel Fondo Nacional para la Cultura y las Artes de México.
  • Esment Especial en el VIII Certamen Internacional de Teatre Clàssic d’Almagro.
Juana Inés, paráfrasis de sí misma, de la companyia Teatro Estudio (TEES) i Teatro Nómada
FUNCIONS: 10, 11, 12, 13, 17, 18, 19 i 20 d’octubre, de dijous a dissabte a les 20:30 h, diumenge a les 18 h (Els divendres farem xerrada postfunció)
PREUS: 12 € General / 10 € Compra anticipada abans del 9 d’octubre / 8 € Descompte a estudiants, aturats, majors de 65 anys i carnet biblioteques.

TEATRO ESTUDIO TEES (1982)

Teatro Estudio TEES és formatiu, és un mitjà d’expressió seriós, honest, on s’exposa, es denuncia, es gaudeix, s’assenyala, és un mitjà que tracta d’establir una relació estreta amb i per a l’ésser humà en el seu moment històric i social. És un espai de creació professional en el sentit més estricte, a resultes d’això un teatre amb qualitat, estètic i ètic que participa activament en el moviment teatral del nostre entorn i la nostra societat. És un taller permanent de posada en escena i entrenament d’actors. Entre els seus muntatges es troben: A una sola mano (sobre José Clemente Orozco), Las criadas de Jean Genet, Écuba de Luisa Josefina Hernández, Las visitas de Alejandro Aura, Cada quien su vida de Luis G. Basurto, De la Calle de Jesús González Dávila, Intimidad d’Hugo Hiriart, Antígona de Jean Anouilh, La chunga de Mario Vargas Llosa, Aguanto los mismos cigarros pero no la misma mujer (adaptació del conte Un tipus vil de Bertolt Brecht), Escenas de una mentirosa y su perro, entre altres. Ha col·laborat amb la Compañía de la Universidad de Guadalajara i Teatro Goethe entre d’altres. Ha participat en mostres estatals, regionals i nacionals i ha obtingut beques del FECA, FONCA i CECA per a la realització de diversos projectes artístics.

TEATRO NÓMADA (2008)

Una jove companyia mexicana que pondera l’intercanvi com a punt de partida per a la creació. La recerca de territoris fèrtils fa a la companyia romandre en moviment. Les seves produccions París detrás de la puerta i Berlín en el desierto de Daniel Serrano, El pelícano d’A. Strindberg dirigides per Fernando Sakanassi, Escurrimiento y Anticoagulantes de David Gaitán i El amor de las luciérnagas d’Alejandro Ricaño, totes dues dirigides per Daniel Constantini; Madero, o la invocación de los justos d’Antonio Zúñiga amb la direcció de Mauricio Jiménez; així com Paseo por las estrellas amb la direcció d’Alicia Martínez Álvarez, han permès a la companyia tendir vincles creatius amb diversos creadors teatrals, així com col·laboracions a nivell de producció interinstitucional com UNAM, INBA, Sistema de Teatros de la Ciudad de México,Centro Nacional de las Artes, Secretaría de Cultura Jalisco, Cultura UDG. Ha obtingut beques del FONCA, CECA, PECDA, Proyecta, Fundación Bancomer per a la realització dels seus projectes artístics.

INFORMACIÓ

Idioma castellà
Durada 80 minuts
Apte per a públic jove

FITXA TÈCNICA

Repartiment Karla Constantini, José Jaime Argote, María Balam y Darío Rocas
Direcció Fernando Sakanassi
Producció executiva i il·luminació Ricardo Pérez
Disseny de la taula Laura Clos “Closca”
Disseny d’espai Tenzing Ortega
Disseny de vestuari Estela Fagoaga

Autoria de Fernando Sakanassi i Ricardo Ruiz Lezama a partir de textos de Sor Juana Inés de la Cruz

Comparteix