Històric de l’Escola de l’Espectador

2019

Excalibur i altres històries d’animals morts
Hermanos Picohueso
Premi DespertaLab 2019
març – abril 2019

“Quan l’espectadora observa els assajos s’imagina dins d’un escenari caòtic. Però per establir un ordre a l’Univers primer va ser el ‘Kaos’. Càmera en mà o trípode i visualització en temps real en una pantalla d’allò que passa dins de l’escenari. Els Hermanos Picohueso treballen des de la pura improvisació. A partir d’una proposta temàtica i alguns elements que constitueixen l’essència de la companyia fan, desfan, pauten, canvien, tornen a desfer. Els animals víctimes dels negocis capitalistes i de les pors de la societat.” Genie G.

 

Unheimlich
Pelipolaca & Les Desvestides
Premi DespertaLab 2019
març – abril 2019

“Els cossos són instruments absoluts amb el joc de silencis, expressions i mirades. Cossos relaxats i tensos. Una veu en off acompanya de tant en tant el típic murmuri d’una sala d’exposicions. En els assajos les actrius busquen en el seu cos el sentit propi i la referència amb les altres.” Genie G.

 

Protocolos de acción frente a lo desconocido
Fundación Agrupación Colectiva
Companyia Adjunta 2019
juliol 2019

 

 


2018

Othello
Les Antonietes
Residència de creació
maig 2018

“La metamorfosi imaginativa de l’espai que experimentem els membres l’Escola de l’Espectador als assajos de la Nau Ivanow seria impossible sense la profunda i creïble interpretació de la companyia Les Antonietes.” Genie G.

 

Un grupo de performers mira hacia el oriente
Arrogante Albino
Premi Internacional DespertaLab 2018
juny – juliol 2018
Shenzhen significa infern
de Stefano Massini i dirigit per Roberto Romei
Factoria Grec 2018
juny 2018

 

 

Viatge a Almagro per veure ‘Juana Inés, paràfrasis de sí misma’
Teatro Nómada – Teatro Estudio TEES
Premi Internacional DespertaLab 2017
juliol 2018

“l’Escola de l’Espectador hi va poder experimentar un viatge -perquè de viatges sempre va la cosa- com a testimoni del concebiment i transformació d’una obra profunda.” Genie G.

 

Participació a Escena Germinal
Amb l’Isabel Soriano i el Carles Salas
Espai conjunt entre Nau Ivanow i Projecte Ingenu
octubre 2018

 

 

La dona pantera
Projecte Ingenu
Companyia resident durant el 2018
desembre 2018

“Afrontem com a espectadors l’adaptació dels textos de Josep Palau i Fabre sobre el mite de Don Joan. Una revisió particular que la companyia ha establert sobre la dualitat Joan / Joana. Hem estat des de la lectura del text fins a l’estrena. Els actors i actrius s’inicien en l’ús de càmeres de vídeo que utilitzaran al llarg de l’obra. Text i imatge com a metàfora audiovisual.” Genie G.


2017

Yerma
Projecte Ingenu
Companyia resident durant el 2017
abril 2017

“L’objectiu final d’una obra de teatre és, sens dubte, la seva posada en escena, però és important no oblidar les moltes hores d’assaig que hi ha al darrere, les converses, les correccions i tots els esforços que cal realitzar.” Jordi S.

 

Galileu
Factoria Escènica Internacional – FEI
Companyia dins el coworking
març 2017

“Un acte de generositat per part de les companyies d’acceptar la nostra presència, intrusos en el seu univers creatiu, i fer-nos partícips de l’íntima recerca del personatge i el seu entorn.” Genie G.

 

Juana Inés, paráfrasis de sí misma
Teatro Nómada – Teatro Estudio TEES
Premi internacional DespertaLab 2017
juny – juliol 2017

“Des del principi l’Escola de l’Espectador ens han obert les portes, ens han fet partícips del seu projecte i ens han escoltat cada dia. Han tingut en compte les nostres opinions.” Marie Carmen B.

 

Patufet & El Fandango, cuentos del Teatriciclo
Espai Liminal
Residència de creació
novembre 2017

“La experiencia va más allá de divertir o entretener: si hoy pasamos la misma escena tres veces es porque se debe hacer, y la Escuela del Espectador viene a ver este proceso. Es una gran labor que se tiene que mantener.” Ariadna Ferreira, directora d’Espai Liminal

Comparteix