D’ara a demà

L’obra presenta una protagonista, Lida, que a l’adolescència queda embarassada. Lida vol avortar i topa amb les lleis, la moral i les convencions socials que no li permeten decidir sobre la seva persona: el seu pare (polític) i el seu oncle (capellà). A Lida li fan tenir el fill; quan és gran és enviat a la guerra i mor. La jove de Lida, Trina, li confessa que està prenyada del seu fill; la reacció de Lida, tot i que les seves conviccions no han canviat amb els anys, no és la mateixa de quan era jove.

In-Fusió Teatre
Autor: Manuel de Pedrolo
Dramatúrgia i direcció: Teresa Canas
Intèrprets: Marta Oliva, Núria Puigdomènech, Ricard Mariné, Pep Miramunt, Agustí Suñé i Josep Sala
Narrador: Francesc Fonolleda
Pianista: Luis Nogueira

Regidor: Joan Contijoch
Escenografia: Santi Salido
Disseny de llums, tècnic de llum i so: Bernat Llunell
Vestuari: Núria Puigdomènech
Producció: In-Fusió Teatre

Manuel de Pedrolo (L’Aranyó, 1918 – Barcelona 1990).
Novel·lista, dramaturg, poeta i traductor, és un dels escriptors més prolífics de la literatura catalana contemporània.
Conrea tots els gèneres literaris i col·labora amb articles, contes i assaigs en la majoria de revistes catalanes de l’època. La seva producció creativa sobrepassa el centenar d’obres, sobretot, en prosa, amb novel·les com Cendra per Martina i Totes les bèsties de càrrega i amb el cicle novel·lístic Temps Obert. La novel·la Mecanoscrit del segon origen és una de les més llegides durant la dècada dels setanta. La censura de la dictadura franquista condiciona part de la seva trajectòria. Les seves obres es veuen retallades sistemàticament en les primeres edicions i, a més a més, li prohibeixen deu llibres. Autor polifacètic per excel·lència, tradueix obres d’autors com John Dos Passos, Jean-Paul Sartre i William Faulkner, entre altres, i dirigeix la col·lecció de novel·la negra, La cua de palla. Obté diversos premis literaris i és distingit amb el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes el 1979.

In-Fusió Teatre
Neix el 2005 de la mà d’un equip de llicenciats, cada un amb la seva trajectòria professional, que es dedica a la difusió, promoció i producció de les arts escèniques, i que dóna cabuda i suport a projectes professionals en aquest camp.
Amb la posada en escena de dramatúrgies d’autors catalans i forans d’ahir i d’avui té el propòsit de rellegir-los, difondre’ls i donar-los una visió nova i pròpia, amb una estètica que es pugui relacionar directament amb la companyia.
El desembre del 2009 la companyia estrenava al Teatre Auditori de Cerdanyola Elsa Schneider de Sergi Belbel, amb Mariona Ribas, Virgínia Sánchez i Núria Puigdomènech, i dirigida per Teresa Canas.
Un bosc de paraules, retaule poètic musical amb dramatúrgia de Teresa Canas i textos de Miquel Martí i Pol, ens fa reflexionar sobre vida i mort. Tres rapsodes -Núria Puigdomènech, Òscar Intente i Marta Oliva- i dos músics -Joan López (percussió) i Guillem Pareja (violoncel). Se’n va fer una preestrena a l’espai gastronòmic cultural Terra Dolça i l’estrena fou a Barcelona a l’Ateneu Barcelonès.
Patrimoni viu – 2010 de Sant Cugat del Vallès, dramatúrgia i direcció  de Teresa Canas. Amb la participació del Grup Mediterrània i els Bastoners de Sant Cugat.

[araponent]

[fundaciopedrolo]

Durada: 90 minuts
Espectacle en català
Entrada: 12€ /Amics de la Nau: 50%
Venda d’entrades: 1h abans a taquilla

Comparteix